25.9.10

C# Projesi İçinde Java Nasıl Kullanır?

Bu konuyu gece saat 12'ye gelirken ödev yükleme sisteminin kapanmasına dakikalar kala bana öğreten Suat Taşçı'ya sevgilerle.....

Bir platformda başka diller kullanmak çoğu zaman işe yarayan bir şey. İş yerinde de arkadaşım C# projesi içinde C kulllanmaya çalışıyordu. Onu çok araştırmadım ama C# içinde Java'nın nasıl kullanıldığını anlatayım.

Uygulama yapılırken IKVM kullanılmıştır. Buradan indirebilirsiniz. Önce java’da bir class ve class içinde method yazdım. Bunları jar dosyası olarak export ettim. Jar uzantılı ve class uzantılı dosyalarımı ikvm programının olduğu dosyaya attım. Class dosyasından exe uzantılı dosyayı ve jar dosyasından dll uzantılı dosyayı oluşturdum. C# projeme oluşturduğum bu iki dosyayı(exe'yi ve dll'i) referans olarak ekledim. Run dediğimde bana IKVM.OpenJDK.Core.dll dosyasını import etmem gerektiği uyarısını verdi, bu dll i  de referans olarak eklediğimde artık c# projemden java class’ıma, bu class içindeki public method ve public değişkenlerime ulaşabilir hale geldim. 


Tutorial'ına da buradan ulaşabilirsiniz.


                                                                                                                              M.Ali      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...