28.1.11

Kariyer Planlaması-1


Yeni yılda manevi kariyer planlamanızı yaptınız mı?

Bu yazıyı aslında yeni yıla girerken yazacaktım ama bir türlü fırsat olmadı. Sınavlar, projeler malum..

Her yıl başında insan döner ve arkasına bakar, ben bir sene boyunca ne yaptım. Sonra da der ki; önümüzdeki bir sene ne yapacağım? Ne yapmalıyım? Belki de oturup önündeki bir seneyi planlar. Arabayı değiştir, yeni ev bak, daha iyi bir iş bul, salon takımını yenile vs. vs.

Tıpkı önündeki yılı planladığı gibi önündeki hayatı da planlar, hatta bu amaçla danışmanlık hizmeti alır, kariyer planlama danışmanları vs.vs.

Hepsi çok güzel, planlayacağız tabi, plansız olmaz. Madem öyle, madem bu kadar plan yapıyoruz, o halde manevi kariyer planlamamızı da unutmayalım.

Nedir manevi kariyer planlaması? Adından da anlaşıldığı gibi.. İç dünyamızı zenginleştirecek, kalbimizi temizleyecek, düşünce dünyamızı zenginleştirecek her türlü faaliyet ve iş manevi kariyer planınıza dahil olabilir. Kişiden kişiye değişir; planın şekli, içeriği. Herkesin planı kendine..

Ne olabilir bu manevi kariyer palnının maddeleri? Biraz düşünelim. Ben kendi planımı burada paylaşacak değilim. Ama neler olabilir diye düşündüğümde:

  • İnşallah .... tarihinde meal okumaya başlayacağım ve bunu ... gün/ay içerisinde bitireceğim.
  • İnşallah namaz kılmayı öğreneceğim, Cumaları namaza gitmeye başlayacağım.
  • İnşallah sadece Cuma namazlarına gitmekle yetinmeyip 5 vakit namazımı kılmaya başlayacağım.
  • İnşallah .... tarihinde tefsir okumaya başlayacağım ve bunu ... gün/ay içerisinde bitireceğim.
  • İnşallah önümüzdeki bir yıl içinde Sahih-i Buhari hadis kitabını okuyacağım.
  • İnşallah önümüzdeki Ramazan ayına kadar en az bir adet (peygamberimizin hayatını anlatan) siyer kitabı edinip okuyacağım.
  • İnşallah Kuran-ı Kerim'i arapçadan okumayı öğreneceğim.
  • İnşallah Açıköğretim İlahiyat Ön Lisans programına kayıt yaptıracağım.
  • İnşallah önümüzdeki yıl takvim bastırıp dağıtacağım, müşterilerime hediye edeceğim.
  • İnşallah .... adet hatim CD'si bastırıp dağıtacağım.
  • İnşallah dini içerikli bir site hazırlayıp yayına koyacağım.
  • İnşallah ... sene/ay içerisinde, Allah nasip ederse umreye gideceğim.
  • İnşallah ... sene/ay içerisinde, Allah nasip ederse hacca gideceğim.
  • İnşallah önümüzdeki bir yıl içerisinde en az ... tane yardım organizasyonuna katılacağım.
  • İnşallah Ramazan'da en az .... kişiye iftar yemeği vereceğim.
  • İnşallah her Cuma günü camiye Cuma namazında 1 saat önce gidip hocayı dinleyeceğim.
  • İnşallah Afrikada insanların faydalanması için bir su kuyusu açtıracağım.
  • İnşallah dünyadaki .... hastalığıyla mücadele eden bir yardım kuruluşuna ... lira bağışlayacağım.
  • İnşallah önümüzdeki hafta hasta olan falancayı ziyaret edeceğim.
  • İnşallah her ay rahmetli ....'mın mezarını ziyaret edeceğim.
  • İnşallah Kütüb-i Sitte hadislerini okuyacağım.
  • İnşallah şu şu şu namaz dualarını ezberleyeceğim.
  • Her gün 10 dakika manevi olarak neredeyim, nereye gidiyorum onu düşüneceğim.
  • ............

Bunlara daha bir sürü şey eklenebilir.

Hepsinin başına “İnşallah” koydum, koymak lazım. 18. sure olan Kehf suresinin 23 ve 24. ayetlerinini diyanet meali: "ALLAH'IN DILEMESINE BAĞLAMADIKÇA (INŞÂALLAH DEMEDIKÇE) HIÇBIR ŞEY IÇIN <<BUNU YARIN YAPACAĞIM>> DEME. BUNU UNUTTUĞUN TAKDIRDE ALLAH'I AN VE: <<UMARIM RABBIM BENI, DOĞRUYA BUNDAN DAHA YAKIN OLAN BIR YOLA ILETIR>> DE. "

İnşallah yarın bu yazının devamını yazacağım...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...