Geçen sene (Mart 2011) bir araştırma ödevi için yazdığımız bir yazıyı sitemize ekliyoruz. Yazıda kısaca e-ticaret uygulamalarından ve nish pazarlamadan bahsediliyor.
Günümüzde E-Ticaret Uygulamaları
İnternetin hızlı ve esnek ortamı klasik ticaretin bir bölümünün internete kaymasını sağlamıştır. Günümüzde www.gittigidiyor.com,[4] www.sahibinden.com,[5] www.ebay.com,[6] www.amazon.com[7] ve www.e-bebek.com[8] birçok e-ticaret uygulaması bulunmaktadır.

Ülkemizde gittigidiyor.com ve sahibinden.com gibi genel e-ticaret sitelerinin yanında e-bebek.com gibi daha spesifik bir müşteri kitlesine hitap eden e-ticaret siteleri de bulunmaktadır. Bu tarz sitelerin giderek artacağını tahmin ediyorum. İnsanlar genel amaçlı e-ticaret sitelerinin zengin içeriğinde boğulmaktansa arama motoruna aradığı şeyi yazıp karşısına gelen ilk e-ticaret sitesine girmeyi tercih ediyorlar. Dünyada da trend bu yönde. Özellikle ABD’de “Nish Marketing” olarak geçen spesifik hedef kitlesine sahip e-ticaret uygulamaları şu an son derece yaygın. Örneğin bir e-ticaret sitesi düşünün, bu site sadece erkek pijaması satıyor, başka bir şey satmıyor, ancak içerisinde tüm çeşitler mevcut. Google’da erkek pijaması yazdığımızda da bu site üst sıralarda geliyorsa nish pazarlama tekniği doğru birşekilde kullanılıyor demektir.
Global çapta çalışan e-ticaret şirketleri de vardır. Bunlardan başlıcaları amazon.com ve ebay.com’dur. Amazon.com kitap satışı yapan bir e-ticaret sitesidir ve dünya genelinde aranan kitapların çoğunu bünyesinde barındırır. Ebay.com ise daha genel amaçlı bir e-ticaret uygulamasıdır. Bu sitede farklı ülkelerden insanlar birbirlerine bir şeylere satabilmektedirler. Örneğin klarnet ebay’de ülkemizdeki piyasasına göre çok daha ucuzdur. Çin’den ebay.com üzerinde klarnet sipariş edebilir.
E-ticaretin gelişiminde en önemli katkıyı güvenli e-ticaret sistemlerinin geliştirilmesi sağlamıştır. Güvenli e-ticaret ile dolandırıcılığın önüne geçilmiştir. Bu sayede insanların e-ticaret uygulamalarına duyduğu güven artmıştır.
E-ticaret uygulamalarının yaygınlığı insanların alışveriş alışkanlıklarıyla ilgilidir. Yeni jenerasyon internet üzerinden alışverişe daha yatkındır. Hatta internetten yapılan alışveriş yeni jenerasyona daha keyifli gelmektedir. Yaş grubu büyüdükçe internetten alışverişe yaklaşım negatif bir seyir izlemektedir. Genç jenerasyonun büyüyüp gelir elde eder duruma gelmesiyle birlikte e-ticaret sitelerinin ciroları da artacaktır. Gelecekte e-ticaret uygulamaları insanların hayatında daha büyük yer kaplayacaktır. E-ticaret siteleri kestikleri komisyonları azaltırlarsa buna paralel olarak insanlar daha da fazla e-ticaret yapacaklardır.
Kaynaklar
http://www.gittigidiyor.com/main/basin/basin_main.php (Erişim Tarihi: 02.04.2011)
http://www.sahibinden.com/kurumsal/hakkimizda/ (Erişim Tarihi: 02.04.2011)
http://www.ebayinc.com/who (Erişim Tarihi: 02.04.2011)
http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=508088 (Erişim Tarihi: 03.04.2011)
http://www.e-bebek.com/hakkimizda (Erişim Tarihi: 03.04.2011)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder