22.2.12

Acer Aspire 5520 CD/DVD-ROM Gözükmeme Problemi Windows 7

Acer Aspire 5520 dizüstü bilgisayara Windows 7 yükledik. Ancak Bilgisayarım'da gözükmesi gereken e: sürücüsü gözükmüyor. Yani cd sürücüsüne ulaşamıyoruz. Bu problemle nasıl başa çıktığımızı benzer bir problemle karşılaşanlara yardımcı olması ümidiyle kısaca yazmaya çalışalım.

CD driver'ını internetten bulayım indireyim kurayım diye bir şey yok, bilgisayar kendisi kuruyor.

Bilgisayarım a sağ tıklayıp Özelliklerine geliyoruz. Burada sol üstte "Aygıt Yöneticisi" bağlantısına tıklıyoruz. Aygıt yöneticisi ekranında DVD/CD-ROM sürücüleri başlığı altında zaten sarı ünlem işareti olan problemli alan gözüküyor. Buna sağ tıkladığımı çeşitli alternatifler var. İşin püf noktası da burada. İlk önce "sürücü yazılımını güncelleştir" dedim ama bana zaten uygun yazılım yüklü dedi. Daha sonra bazı forumlarda yazılanlar doğrultusunda "kaldır" ı tıkladım ve bilgisayarı yeniden başlattım. Ancak yine sonuç alamadım. Burada mantık bu donanımın driverını OS kendisi yüklediğinden biz kaldırdığımızda ve bilgisayarı yeniden başlattığımızda windows'un gerekli yazılımı yüklemesi ve donanımın çalışması. Ancak bilgisayar tekrar açıldığında sorun devam etti. Aygıt yöneticisinde de yine sarı ünlem işaretli kısım gelmişti. VE ÇÖZÜM: Sarı ünlem ile uyarı alınan kısma tıklandığında (hl-dt-st dvdram... gibi ifadeler de yazar bu kısımda) bir seçenek daha var orada, "Devre Dışı Bırak" seçeneği. Devre dışı bırakıp kaldırdıktan sonra bilgisayarı tekrar başlattık ve biz mutlu sona ulaştık. Artık bilgisayarım dizini altında e: sürücümüz gözüküyordu. Test ettik, sürücü fonksiyonları da çalışıyor. 

Umarım siz de bu problem ile karşılaştıysanız bu yol ile problemi çözersiniz. İnternette daha başka şeyler de yazmışlar. Bendeki problem işletim sistemini değiştirdikten sonra olmuştu ve yazılımsaldı.

Kolay gelsin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...