10.4.11


Kutlu Doğum Haftası

Yazar: Sorularla İslamiyet 2009-03-07

"Seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik."(Enbiya Suresi, 107)
Yapılan hiçbir icraat, okunan hiçbir metin, anlatılan hiçbir kıssa O'nu tam manasıyla anlamaya elbette yeterli değildir.
Ancak bugün insanlığın içinde bulunduğu buhranlı ortamın en büyük nedeninin, O'nun tarif ettiği ve yaşadığı gibi yaşamamaktan kaynaklandığı en büyük bir gerçektir.
Bugün insanlar faiz bataklıklarında boğuluyorsa, aile binasında çatırdamalar varsa, ebedi yaşama arzusunun tatmini için eğlencelerle kendilerini uyutmaya çalışıyor ve bunlar gibi daha nice kaoslarla hayatlar karartılıyorsa bunların tek kurtuluşu O'nu tanımakla ve yaşadığı gibi yaşamakla mümkün olacaktır.
O yüzden bizler bugünleri fırsat bilmeli, O'nu tanımalı, anlamalı, O'nun gibi yaşamalı ve yaşatmalıyız.
Bugün bir fırsat, O'nu tanımaya bugün başlayabilirsin:
1. O'nun güzelliğinin kaynağı olan Kur'anı oku. Oku, çünkü tüm maddi ve manevi dertlerin dermanı O'nda. O'nu anlamadan, O'nunla yaşamadan hayat hayat değil.
2. O'nun hayatını oku. İnsanlara örnek olan hayatından bazı kesitleri ailenle ve yakınlarınla paylaş, Oku ve paylaş ki, O'nu örnek alan insanlar ancak bu dünyayı yaşanabilir yapabilirler.
3. O'nun hakkında bilmediklerini öğren. Öğren ki, O'nun hakkında hem kendi yanlışlarını, hem de başkalarının yanlış bildiklerini düzelt.
Özetle; oturacağız, bugün Peygamberimizin doğum günü, "Allah'ım! Bu mübârek günün yüzü suyu hürmetine ben söz veriyorum ki İslâmiyet'i öğreneceğim ve yaşayacağım." diyeceğiz. Peygamberimizin hayatının gayesi olan Kur'an'ı anlama gayretine gireceğiz. Sonra da Peygamber Efendimiz, ne yapmış, nasıl yaşamış, namazını nasıl kılmış, orucunu nasıl tutmuş, sıkıntılara nasıl katlanmış, nasıl duâ etmiş, Allah'tan neler istemiş, ümmetine neleri tavsiye etmiş, bütün bunları düşüneceğiz. O'nun hayatına dair yazılmış bir kitabı okuyacağız. Sonra da yaptıklarını kendimize örnek alıp hayatımıza katacağız; yâni sünnetine uyacağız...

Sorularla İslamiyet'den alıntıdır!

8.4.11

Sosyal Medya Uygulamaları

Sosyal paylaşım denince akla ilk önce Facebook ve Twitter geliyor. Facebook daha kapsamlı bir paylaşım ortamıyken Twitter daha sade bir paylaşım platformu.

Ülkemizde Facebook yaygınlaşmadan önce Yonja adında bir paylaşım platformu yaygın olarak kullanılıyordu. Yaygındı ancak, Facebook’un günümüzdeki durumu kadar yaygın değildi. Yonja da ücretsiz olarak belirli şeyleri yapabiliyordunuz, ek özellikler ücrete tabi idi. Facebook çıktıktan sonra ücretsiz olması hasebiyle Yonja kullanıcılarının tamamı Facebook’a transfer oldu ve sosyal paylaşım uygulaması kullanımı halk arasında yaygınlaştı.

Hocam.com gibi sosyal paylaşım uygulamaları da mevcut. Bu uygulamalar sadece belli bir kullanıcı profiline hitap eden uygulamalar, bu nedenle kendi alanlarında başarılı olsalar da geniş kitlelere hitap edemiyorlar. Bunun sonucunda da elde ettikleri gelir belirli bir seviyeyi aşamıyor. Gelir düşük olunca da sağlanan hizmet kalitesinde bir takım sıkıntılar yaşanıyor. İnternet kullanıcıları herhangi bir problemde üyesi olduğu siteyi çok kolay ve çabuk yalnız bırakıp başka sitelere yönelebiliyorlar. Özetlersek geniş kitlelere hitap etmeyen sosyal paylaşım uygulamaları başarılı olamazken, daha geniş kitlelere hitap eden ve global olan sosyal paylaşım uygulamaları daha başarılı olabiliyor.

İleride global bazda daha tematik sosyal paylaşım uygulamalarıyla karşılaşabiliriz, örneğin Greenpeace’cilerin sosyal paylaşım uygulaması gibi. Ya da dünya çapında sosyalistlerin profil oluşturup paylaşım yaptıkları sosyal paylaşım uygulaması gibi.

Sosyal paylaşımda gizlilik ve kişisel hakların ihlali son günlerin tartışılan konusu. Bu konu ileride daha da gündemi meşgul edeceğe benziyor. Bugün insanlar sosyal paylaşım sitelerine koydukları bir takım fotoğraflar nedeniyle iş ya da aile yaşamlarında zor duruma düşebilmektedirler. Bu durum sosyal paylaşım uygulamalarında oldukça önemli. Gizlilik politikaları henüz istenilen seviyede değil, bu istenilen seviyeye getirildiğinde sosyal paylaşım uygulamaları insanlar arasında daha da yaygınlaşacaktır.

Günümüzde orta yaş ve üzeri yaş gurubunda sosyal paylaşım uygulaması kullanımı yaygın değil, ancak orta yaşın altındaki kullanıcılarda son derece yaygın. Şu an küçük denebilecek yaşlardaki insanlar büyüdüklerinde sosyal paylaşım uygulamalarını kullanmaya devam edecekler, alttan gelen jenerasyon ise zaten bu uygulamaları yaygın olarak kullanacak. Tüm bu gelişmelerin neticesinde gelecekte 7’den 70’e herkesin sosyal paylaşım uygulaması kullanacağını öngörüyorum.

7.4.11

Arama Motoru Uygulamaları


İnternet uygulamaları ile ilgili yaptığım bir araştırma ödevini buradan paylaşmak istiyorum. Bugün arama motoru uygulamaları ile ilgili yazdıklarımı paylaşacağım, ilerleyen günlerde diğer internet uygulamaları ile ilgili yazdıklarımı paylaşacağım. Herkesin anlayabileceği sadeliktedir. Umarım faydalı olur.





Arama motorları günümüzde internet dünyasına damgasını vurmuş en önemli uygulamadır.  Başta Google olmak üzere internet kullanıcılarına ücretsiz internette arama imkanı sağlayan arama motorları günümüzde her internet kullanıcısının vazgeçilmezi. Arama motoru sayesinde internet kullanıcıları internet üzerinde aradıkları şeyi anahtar kelimeleri girerek ararlar. İnternet üzerindeki tüm sitelere tek tek girip aradıkları şeyi o karmaşa içinde bulmaktansa bu işi kullanıcı yerine arama motoru yapar.
Günümüzde arama motoru hizmeti veren siteler bu işi ücretsiz yapmaktadır. Öte yandan bu şirketlerden en büyüğü olan Google bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biridir. Arama hizmetini ücretsiz sağlayan bir şirketin dünyanın en karlı şirketlerinden biri olması ilk başta kulağa tuhaf gelebilir. Google asıl geliri gösterdiği reklamlardan sağlamaktadır. Her gösterdiği reklam için ya da tıklama başına reklam verenlerden cüzi denebilecek ücretler almaktadır. Ancak bu cüzi ücretlerin milyarlarcası bir araya gelerek Google’ı bugün dünyanın en büyük ve karlı şirketlerinden biri haline getirdi.
Arama motoru uygulamaları Google’dan önce de vardı, ancak onlar bir internet uygulaması olarak değil, internete bağlı bir bilgisayarda masaüstü uygulaması olarak çalışıyorlardı. Ve bu programlar belli bir ücret karşılığında satılıyorlardı. Buna rağmen internetin büyük bir kısmında arama gerçekleştiremiyorlar, daha sınırlı bir alanda hizmet veriyorlardı. Günümüzde ise arama motorları internet üzerinde çok geniş bir alanı kapsayacak şekilde arama yapabilmekteler.
Arama motorlarında arama yapmak ücretsiz, eğer bu ücretli olsaydı insanlar arama motorlarını bu kadar çok kullanmazlardı, bu da arama motorlarının reklam gelirlerinde bir düşüşe neden olurdu. Arama motorlarında arama yapmak ücretli olsaydı belki de arama motoru hizmeti veren internet sitelerinin geliri günümüzdeki kadar fazla olmayacaktı.
Arama motorlarının ücretsiz olmasının yanında hızlı çalışmasının da kullanıcı açısından önemi bulunmaktadır. Kullanıcı aradığı bilgiye en hızlı şekilde erişmek istemektedir. Bu nedenle arama motoru hizmeti sağlayan firmalar sürekli yeni teknoloji ve algoritmalarla büyüyen internet dünyasında aranan şeyin daha hızlı bulunması için çalışmaktadır. Arama motorlarında genellikle sayfa ön izleme bölümü olmaz, sadece yazılar gözükür. Bunun nedeni hızdan taviz vermeme isteğidir. Bu doğrultuda birkaç deneme olduysa da bunlar başarılı olmamıştır, kullanıcılar tarafından fazla ilgi görmemiştir. İleride internetin hızının artmasına paralel olarak bu tür uygulamaların da artacağını tahmin ediyorum.
Arama motorlarında basit arayüz dikkat çekmektedir. Bu arama motorlarının tamamında uygulanan bir durumdur. Örneğin Google’ın arama sayfası son derece basit bir ara yüz tasarımına sahiptir. Google arama hizmeti dışında birçok hizmet vermesine rağmen ana sayfasındaki sadelikten taviz vermemiştir. Bu durum kullanıcıların hoşuna giden bir durumdur ve bunun ilerleyen zamanlarda değişmesi tarafımdan beklenmemektedir. Eğer Google ana sayfasında reklam yayınlasaydı günümüzdeki güçlü imajına sahip olamazdı. Ana sayfada reklam yayınlamaması, Barcelona futbol kulübünün formasına reklam almaması gibi prestij arttıran bir durumdur. Reklam almayarak aslında kendi markasının reklamını yapıyor da diyebiliriz.
Arama motorları hususunda bir diğer önemli nokta ise motorun bulduğu sonuçların gerçekten aranan sonuçlara olan yakınlığıdır. Örneğin ben bir anahtar kelime girdiğimde ve ara tuşuna bastığımda karşıma alakasız şeyler gelirse o arama motorunu bir daha kullanmam. Bu konuda motorun başarısı aslında teknik altyapısına ve kullandığı algoritmalara bağlıdır. Bu da ancak maddi gücü yüksek şirketlerin daha iyi başarabileceği bir şeydir. Bu sektörün lideri olan Google bu sektörde en çok kar eden firmadır, bu nedenle altyapı yatırımları daha fazladır. Sonuç olarak da getirdiği arama sonuçlara aranana en yakın şekilde kullanıcıya sunulmaktadır. Bu nedenle yakın gelecekte ve orta vadede Google’ın sektördeki lider konumunu devam ettireceğini öngörüyorum.
Arama motoru konusunda geç kalan Microsoft Bing ile Google’a karşı rekabet etmeye çalışsa da fazla başarılı olamamıştır. Ancak Microsoft desteği Bing’i her zaman Google’a alternatif olarak tutacaktır. Google’ın hizmet kalitesinde bir düşüş meydana gelirse bu Bing için bir şans olabilir. Ancak Google liderliğin getirdiği rehavete kapılmışa benzemiyor. Her geçen gün yeni teknolojiler ve fikirlerle kullanıcıların karşısına çıkıyor. Bu noktada dinamik ve yeniliklere açık çalışanlarının etkisi büyük. Bugün IT alanında insanlar Google’da çalışmak için can atıyor, çalışanlara sunulan rahat ortam ve imkanlar ise herkesçe biliniyor.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...