28.10.10

İkinci Üniversite - Açıköğretim İşletme

İkinci üniversite olarak açıköğretim okumak bu aralar oldukça popüler. Ben de 2 sene önce başladım, geçen sene bilgisayar mühendisliği derslerime ağırlık vermem gerektiği için bir sene dondurdum. Bu sene ikinci sınıftan devam etmeyi düşünüyorum. İlgilenen olursa başvuruları bu aralar oluyor. Ben İşletme Fak. İşletme Bölümü'ne devam ediyorum. Faydası oluyor mu diyecek olursanız, yüzde yüz faydası olur diyemiyorum. Çalıştığınız alana bağlı. Yönetici pozisyonunda çalışırken faydası olur ancak işin geliştirme aşamasında daha teknik konularla uğraşıyorsanız o zaman fazla da bir faydası olmaz. Örneğin bir test mühendisine(eğer ekip lideri vb. değilse) faydası olmaz. Ancak bir ekip lideriyseniz ya da proje yöneticisiyseniz kesinlikle faydası olur. Kendi işinizi kurarsanız da faydası olur. 



Sonuçta işinize net bir faydası olsun ya da olmasın insanın genel kültürünü arttırıyor ve özellikle bir mühendise farklı bakış açıları kazandırıyor. Her zaman disiplinler arası olmak iyidir, insanı geliştirir.




Etrafımda görüyorum, mühendislik okuyanlar sosyal bilimlerden, sosyal bilimler okuyanlar da mühendislikten bi haberler. Bu konuda dengeyi yakalamış az sayıda bölüm var, endüstri mühendisliği ve işletme mühendisliği gibi. Bir mühendis işletme okursa ya da yüksek lisansını işletme alanında yaparsa endüstri mühendisinin yaptığı işi tahmini olarak %70 oranında, işletme mühendisinin yaptığı işi de %85-90 oranında yapar diye düşünüyorum.




    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...