3.1.12

Piyangodan Para Çıktı Ne Yapmalıyım.

"Piyangonun haram olduğunu bilmiyordum, oynadım, para çıktı, şimdi haram olduğunu öğrendim, ne yapmalıyım?" diyen bir arkadaşlarımız varsa onlara yapmaları gerekenleri 3 adım halinde söyleyelim:


1-) Derhal tövbe etmeli ve Allah'tan af dilemeli. Bir daha da kumar oynamamalı,

2-) Kazandığı haram parayı kuruşuna dokunmada, faizini almadan vs. derhal fakir fukaraya ve ya ihtiyaç sahiplerine ulaşacak hayır kurumlarına bağışlamalı,

3-) Bağışladığı paradan hiçbir şekilde bir sevap beklememeli.(Anlının terini değil kumardan kazandığı haram parayı bağışlamaktadır. Bu nedenle, bağış yaparak iyi bir iş yapmış havalarına girip sevap beklenmemeli.)


Aslında bu dert büyük bir dert. Bu dertten muzdarip çok insan olduğunu tahmin ediyorum. Piyangodan kazananları sadece büyük ikramiyeler kazananlar olarak düşünmeyin, amorti tutturan da piyangodan para kazanmıştır, o da bilete verdiği parasını dilerse geri alabilmektedir. O kadarcıktan da ne olur demeyin. Size küçük gelen büyük şeylerin de hesabının yapılacağı din gününü düşünün. Emin olun o gün, şimdi bize küçük görülen şeylerin aslında ne kadar büyük olduğunu, büyük görünen para pul gibi şeylerin ise aslında küçük bile değil, bir hiç olduğunu göreceğiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...