5.12.10

Hadis Veritabanı


Hadis Programı başlıklı yazımda bahsettiğim hadis veritabanını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Veritabanını www.muhaddis.org adresinden txt formatında aldım, aşağıdan indirebileceğiniz dosyada bu txt orjinal formatı da var. Bir de txt formatı access formatına çevirdim, bunu da dosyaya ekledim.

Bu veri tabanı Kütüb-i Sitte hadislerini içermektedir. Veritabanında hadis metninin yanında, fasıl, konu, ravi gibi bilgilerin bulunduğu alanlar da mevcuttur.


Kütüb-i Sitte: Altı Kitap anlamına gelmektedir. Altı sahih hadis kitabı, hadis kitapları içinde en sahihleri olarak kabul edilir. Bunlar: Buhârî ve Müslim'in el-Câmiu's-Sahih'leri ile Ebu Davud, Tirmizi, Nesâî ve ibn Mâce'nin Sünen'leridir. Hadis tasnifinin altın çağı olan Hicrî üçüncü yüzyılda hazırlanmıştır. Mümkün mertebe sahih hadisleri içerirler. 


Hadis ilimleri ile ilgili bir yazıyı buradan okuyabilirsiniz.

Hadis Veritabanını(access ve txt formatlarında) buradan indirebilirsiniz. (Hadis Veritabanı indir.)

Google'da hadis veritabanı olarak aratıldığında insanların veritabanına daha rahat ulaşabilmeleri için bu şekilde bir yazıyla siteme eklemek istedim, umarım faydalı olur, hayırlara vesile olur.



9 yorum:

  1. Allah razı olsun kardeşim

    YanıtlaSil
  2. Lütfen linkleri yeniler misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz veritabanını muhaddis sitesindeki link üzerinden koymuştuk, veritabanını bulabilirsem yüklemeye çalışacağım, sizin için önemli ve acilse muhaddis.org sitesinin sorumlularıyla irtibata geçebilirsiniz.

      http://www.muhaddis.org/danisma.shtml

      Bu adresten iletişime geçilebilir.

      Selam ve dualarımızla..

      Sil
  3. merhaba, linklere erişilemiyor ve muhaddis danışma ekibinin de formunda bir sorun var zannediyorum, veritabanına nasıl ulaşabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şimdi ben de kontrol ettim muhaddis.org açılmıyor, geçici olduğunu tahmin ediyorum çünkü arama motorlarında hala üst sıralarda geliyor, bu site açılana kadar şuradan da istifade edebilirsiniz : https://www.sonpeygamber.info/hadis-arama

      Sil
    2. teşekkür ederim

      Sil
    3. muhaddis.org a erişim tekrar başlamış

      Sil
  4. hocam peki siz elinizdeki access dosyasını paylaşabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://drive.google.com/open?id=1hui8Q2cx3e8l_fJHHvSIpahyXci5RHCZ

      Buradan indirebilirsiniz.Hayırlara vesileolsun.Selam ve dualarımla.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...