5.12.14

Hadis-i Şeriflerle Dualar (Kartelalar - 32)

Ezandan sonra okunacak dua; “Allah'ım! Ey bu tam davetin ve kılınacak namazın Rabb'i, Muhammed'e (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) vesileyi ve fazileti ver. O'nu kendisine vaadettiğin Makam-ı Mahmud'a ulaştır. Muhakkak ki Sen vadinden dönmezsin.” (Buhari 152)

Borçlu olan kişinin okuyacağı dua...Allah’ım haram kıldıklarına girmemem için helal kıldıklarınla yetinmeyi bana nasip et. Fazlı kereminle beni Senden başkasına karşı zengin kıl.(Tirmizi Ehadissu şette; 3573)

Allah’ ım! Bize dünyada iyilik ver, âhirette de iyilik ver ve bizi ateşin azâbından koru (Buhari Daavat 6389)

Allah’ım, senden hidayet, takva, iffet ve gönül zenginliği istiyorum. (Tirmizi Daavat 3500)

Allah’ım ben nefsime çok zulmettim, günahları da Sen’den başka bağışlayacak yoktur. Kendi katından bir mağfiret ile beni bağışla ve merhamet et. Muhakkak ki günahları bağışlayan ve merhamet eden ancak Sen’sin. (Müslim-Zikir-2205)

Allah’ım beni Sen yarattın nefsimi uyutmakta Sana aittir. Nefsimi öldürmek diriltmek Sen’in elindedir. Eğer ona hayat vereceksen onu koru, öldüreceksen de günahlarını affet. Allah’ım ben Sen’den afiyet diliyorum. (Müslim-Zikir-2712)

Allah’ım Sana teslim oldum, Sana iman ettim, Sana tevekkül ettim, Sana yöneldim ve Sen’in için düşmanlık ettim. (Müslim-Zikir-2717)

Allah’ım, bana işimin koruması olan dinimi ıslah et, geçimimi içinde tutan dünyamı ıslah et, dönüşümün ona olacağı ahiretimi ıslah et, ölümü benim için bütün kötülüklerden istirahat vakti kıl. (Müslim-Zikir-2720)

Allah’tan başka ilah yoktur. O Tek’tir. Ordusunu üstün kıldı, kuluna yardım etti, düşman ordularını tek başına yendi. O’ndan başka hiçbirşey yoktur. (Müslim-Zikir-2724)

Sıkıntı zamanlarında yapılacak dua; Azim Halim olan Allah’tan başka ilah yoktur. Yüce arşın Rabbi olan Allah’tan başka ilah yoktur.Göklerin Rabbi, yerin Rabbi ve kıymetli Arşın Rabbi olan Allah’tan başka ilah yoktur. (Müslim-Zikir-2730)

Gaybı ve aşikarın alimi, göklerin ve yeri yoktan yaratan, herşeyin Rabbi ve Melik’i olan Allah’ım, Senden başka ilah olmadığına şehadet ederim, nefsimin şerrinden, şeytanın şerrinden ve şirkinden Sana sığınırım. (Tirmizi Daavat 3403)

Rabbim, kullarını dirilttiğin gün beni azabından koru. (Müsned - 18694)

Allah’tan başka ilah yoktur, Tek’tir, O’nun ortağı yoktur, Mülk ve Hamd O’nundur, O diriltir ve öldürür. O diridir, ölmez. Bütün hayır O’nun elindedir. O herşeye güç yetirendir. (Tirmizi Daavat 3439)

Bir toplantı meclisinden kalkarken; Allah’ım Seni hamd ile tesbih ederim. Sen’den başka bir ilah olmadığına şehadet ederim. Beni bağışlamanı dilerim ve Sana tevbe ediyorum. (Ebu Davud- Edeb - 4859)

Allah’ım önden gönderdiğim ve yapamadığım amellerimi, gizli yaptıklarımı, açıktan yaptıklarımı, israf ettiklerimi ve benden meydana geldiğini bildiğin herşeyimi affet. Öne alan ve geciktiren Sen’sin. Sen’den başka ilah yoktur. (Ebu Davud – Salat- 1509)

Allah’ım, hatalarımı ve cehaletimi, işimdeki israfı, ve benden bildiğin herşeyimi affet. Allah’ım şaka olarak yaptığımı, ciddi olarak yaptığımı, hatamı ve bilinçli olarak yaptığımı affet. Bunların hepsi bendendir. (Buhari- Daavat- 6399)

Uyumadan Önce; Allah’ım, nefsimi Sana teslim ettim, yüzümü Sana çevirdim, işimi Sana havale ettim, sırtımı Sana dayadım. Sen’den korkarak ve yönelerek Sana yöneldim. Sana yönelmek hariç Sen’den başkasına sığınmak ve kurtuluş yoktur. İndirdiğin Kitab’a ve gönderdiğin Nebi’ye iman ettim. (Buhari- Daavat- 6315)

Rabbim, beni affet, tevbemi kabul et, muhakkak tevbeleri kabul eden, merhameti bol olan Sen’sin. (Ebu Davud Salat- 1516)

Allah’ım, Sen’den dünyada ve ahirette bana afiyet vermeni istiyorum. (İbni Mace Dua 3851)

Kadir gecesi duası; Allah’ım, Sen affedicisin, affetmeyi seversin, beni de affet. (İbni Mace Dua 3850)

İyi bir hal görünce; Güzelliklerin tümünün O’nun nimetiyle tamama erdiği Allah’a hamdolsun. (İbni Mace-Edeb-3803)

Kötü bir şey görünce; Her halükarda hamd Allah’adır. (İbni Mace-Edeb-3803)

Her halükarda hamd Allah’adır. Rabbim, ateş ehlinin halinden Sana sığınırım. (İbni Mace-Edeb-3804)

Allah’ım bizi affet, bize merhamet et, bizden razı ol, bizden kabul et, bizi cennete girdir, bizi ateşten kurtar, bizim için tüm hallerimizi düzelt. (İbni Mace-Dua-3836)

Allah’ım öğrettiğin şeylerle bana fayda ver, bana fayda verecek şeyleri öğret ve ilmimi artır. Her halükarda hamd Allah’adır. Ateşin azabından Allah’a sığınırım. (İbni Mace-Dua-3833)

Allah’ım bana olgunluğumu ilham et ve beni nefsimin şerrinden koru. (Tirmizi Daavat 3493)

Seni, dinini, emanetini ve amellerinin sonunu Allah’a emanet ediyorum. (Tirmizi Daavat 3453)

Seni belalarla imtihan ettiği şeyden beni uzak tutup yaratılmışların çoğundan üstün kılan Allah’a hamd olsun. (Tirmizi Daavat 3442)

Allah’ım, cesedime afiyet ver, gözüme afiyet ver, onu bana varis kıl, Halim ve Kerim olan Allah’tan başka ilah yoktur. Yüce arşın sahibi Allah eksikliklerden uzaktır. Hamd Alemlerin Rabbi Allah’a aittir. (Tirmizi Daavat 3491)

Allah’ım günahlarımı bağışla, bana merhamet et, beni hidayete ilet, beni rızıklandır. (Müslim-Zikir-2696)

Allah’ım, Senden sevgini, Seni sevenin sevgisini, Senin sevgine ulaştıracak şeyle amel etmeyi istiyorum. Allah’ım, sevgini bana canımdan, ailemden ve soğuk sudan daha sevimli kıl. (Tirmizi Daavat 3501)

Allah’ım, günahlarımı bağışla, evimde genişlik kıl, bana rızık olarak verdiklerinde bereket kıl. (Tirmizi Daavat 3512)

Yunus (a.s.) ın balığın karnında yaptığı dua; Senden başka ilah yoktur, eksik sıfatlardan uzaksın, Muhakkak ben zalimlerden oldum. (Tirmizi Daavat 3516)

Dönücüleriz, tevbe edicileriz, ibadet edicileriz, Rabbimize hamd edicileriz. (Tirmizi Daavat 3451)

Allah’ım, kalbimi, kar, buz ve soğuk suyla serinlet, Allah’ım beyaz elbiseyi kirden temizlediğin gibi kalbimi hatalardan temizle. (Tirmizi Daavat 3558)

Allah’ım, bana hayırlısını takdir et ve seç. (Tirmizi Daavat 3527)

Ey insanların Rabbi olan Allah’ım, sıkıntıyı gider, şifa ver çünkü şifa veren Sen’sin, hastalık bırakmayan şifa olan Sen’in şifandan başka şifa yoktur. (Tirmizi Ehadisu-Şette-3576)

Ey kalpleri evirip çeviren (Allah’ım), kalbimi dinin üzerinde sabit kıl. (Tirmizi Daavat 3533)

Allah’a nimetlerinden ve bize güzel imtihan bahşettiği için hamdederiz. Rabbimiz bizi koru ve nimetlerini artır. Ateşten Allah’a sığınırız. (Müslim-Zikir-2718)


Allah’ım, Senden dünya ve ahiretim hakkında af ve afiyet istiyorum. Allah’ım, Senden dinim, ailem ve malım hakkında af ve afiyet istiyorum. Allah’ım, gizli işlerimi ört. (Ebu Davud- Edeb- 5074)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...