11.10.10

Sen Ki Fransa Vilayetinin...





Fransa Dışişleri Bakanı Kouchner resmi ziyaret için Türkiye'ye gelmiş. Fransa denince artık aklıma Montaigne ya da Eyfel gelmiyor, garip bir şekilde Sarkozy'nin Türkiye ile ilgili yaptığı tuhaf çıkışlar geliyor. 

Sen ki Fransa vilayetinin cumhurbaşkanı Sarkozy'sin, ağzından çıkanlara dikkat et.

Türkiye ile Fransa arasında diplomatik ilişkiler, 1525 senesinde Fransa Kralı I. Fransuva'nın Habsbourg İmparatorluğu'na karşı Kanuni Sultan Süleyman'dan yardım istemesiyle başlamıştır. Almanya İmparatoru Şarlken'e Paive'de esir düşen Fransa kralının annesinin Kanuni'ye mektup göndererek yardım istediği söylenir.

Bakın imparatorluğumuzun, o zamanlar vilayetlerimizden bir vilayet gibi gördüğümüz Fransa'nın esir kralına gönderdiği mektup.

Kanuni'nin I. Fransuva'ya mektubu

Ben ki sultanlar sultanı, hakanlar hakanı hükümdarlara taç veren Allah'ın yeryüzündeki gölgesi Akdeniz'in ve Karadeniz'in ve Rumeli'nin ve Anadolu'nun ve Azerbaycan'ın ve Şam'ın ve Halep'in ve Mısır'ın ve Mekke ve Medine'nin ve Kudüs'ün ve bütün Arap diyarının ve Yemen'in ve nice memleketlerin sultanı ve padişahı Sultan Bayezid Han oğlu Sultan Selim Han oğlu Sultan Süleyman Han'ım. Sen ki Fransa vilayetinin Kralı Fransuva'sın. Hükümdarların sığındığı kapıma elçinizle mektup gönderip, ülkenizi düşman istila edip, şu anda hapiste olduğunuzu bildirip, kurtuluşunuz konusunda bizden yardım talep ediyorsunuz. Söylediğiniz her şey dünyayı idare eden tahtımızın ayaklarına arz olunmuştur. Her şeyden haberdar oldum. Yenilmek ve hapsolunmak hayret edilecek bir şey değildir. Gönlünüzü hoş tutup üzülmeyesiniz. Böyle bir durumda atalarımız düşmanları mağlup etmek ve ülkeler fethetmek için seferden geri kalmamışlardır. Biz de atalarımızın yolundayız ve daima memleketler ve alınmaz kaleler fetheylemekteyiz. Gece gündüz daima atımız eyerlenmiş ve kılıcımız belimizde kuşatılmıştır. Yüce Allah hayırlara bağışlasın. Allah'ın istediği ne ise olur. Bundan başka haberleri gönderdiğiniz adamınızdan öğrenesiniz. Böyle biliniz. (Dr. Erhan Afyoncu tarafından sadeleştirilmiştir.)

Yabancı hayranı arkadaşlar biraz tarihimizi okusun. Belki o zaman akılları başlarına gelir. 


Ben burada biz şöyleyiz böyleyiz edebiyatı yapmıyorum. Sadece diyorum ki eskiden başardık, yine başarırız, yalnız tek bir şeye ihtiyacımız var, çalışkan olmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...