16.10.10

Devlet Görevini Yerine Getirsin

Devletin en temel görevi vatandaşı yaşatmaktır. Bunun bir adım sonrasıysa vatandaşı daha iyi yaşatmaktır.

Mal canın yongası. İnsanın daha iyi yaşaması, huzurlu bir ortamda gerçekleşen zenginleşmeyle sağlanır. Zenginleşmenin de bir adım sonrası istikrardır.

Zenginlik kadar zenginliği korumak da önemlidir. Zenginliği koruma noktasında insanoğlunun elindeki en büyük silahlardan biri sigorta sistemidir.

Deprem sigortası, hırsızlığa karşı sigorta, arabalarımızın kaskosu, tüm bunlar sahip olduklarımızı korumak için kullandığımız argümanlar. Ancak maalesef bunların büyük bir kısmını özel şirketler sağlamakta ve bizim zenginliğimizi korurken bir taraftan da bizim paralarımızla zenginleşmekteler. Zenginliğimizi korurken bizi biraz daha fakirleştiriyorlar. İşte bu benim canımı sıkıyor.

Benim devlet anlayışımda vatandaşın zenginliğini korumak devletin asli görevlerinden biridir. Bu noktada önerim şu: devlet karsız sigortacılık yapsın. Ancak dikkat edin, karsız diyorum. Bugün devletin birçok bankası var ancak hepsi de kar amacı güden kuruluşlar. Ben kar amacı güden bir şirketten bahsetmiyorum. Benim bahsettiği konu sigortacılığın devlet tarafından kar sağlamadan yapılması. Örneğin ben arabamın kaskosunu Güneş Sigortaya 600 liraya değil de, devlete, devletin bir kurumuna 350-400 liraya yaptırayım. Benim kazalar vs. karşısında mağdur duruma düşmememi devlet bana hiçbir çıkar gözetmeden sağlasın.

Türkiye Sigorta ve Güvence Kurumu(TSGK) kurulsun. Hem kısaltması da kulağa hoş geliyor. :)  Bu iş bürokratlarca uzun uzun düşünülsün, planlansın. Sağlam ve güçlü bir sistem tasarlanıp uygulansın. Ben bir vatandaş olarak bunu devletimden istiyorum. Devlet bunu yapmakla bana ihsan etmiş de olmayacak üstelik. Bu, devletin görevi. Zaten yapmak zorunda. Benim zenginliğimi korumak zorunda. Ben onun yasalarına uyuyorsam o da beni mutlu etmek ve mutluluğumu sürdürülebilir kılmak zorunda. Zaten biz devleti o yüzden var ettik, o yüzden yaşatıyoruz.
                                                                                 
Ekim 2010 – Mehmet Ali Demir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...